Téměř 80 % firem (77 %) ve střední Evropě zaznamenalo konkrétní preference zákazníků nebo tržní trendy, které naznačují rostoucí poptávku po udržitelných produktech, službách nebo dodavatelských řetězcích. Vyplynulo to z průzkumu zaměřeného na udržitelnost dodavatelských řetězců, který vydala poradensko-technologická společnost Deloitte. Polovina firem navíc uvedla, že na tuto poptávku či preference aktivně reaguje.
Jaké jsou klíčové technologie a směry v inovacích a co si malé a střední podniky (MSP) myslí o udržitelnosti, obnovitelných zdrojích energie a elektromobilitě? Tyto informace přinesl dubnový průzkum agentury Ipsos pro AMSP ČR.
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, srdečně vás zdravím jménem našeho velvyslanectví z Paříže, která se nyní probouzí do jara a žije přípravami na letní olympijské hry, jež bude brzy hostit už potřetí v historii.
Ministerstvo průmyslu a obchodu a Rada kvality ČR vyhlásily nový ročník Národních cen České republiky. Soutěžit se bude ve třech kategoriích: kvality, společenské odpovědnosti a udržitelného rozvoje a rodinných podniků. Přihlášky pro ocenění firem a organizací je možné podávat do 30. dubna 2024 a v případě Národní ceny za kvalitu v rodinném podnikání do 31. července 2024. Slavnostní vyhlášení pak uskuteční 21. listopadu 2024 v Senátu.
Hlavním úspěchem programu EU je poskytnutí impozantní garance ve výši 18,87 miliardy eur v rámci 175 projektů, což v lednu 2024 umožnilo mobilizaci dalších 372 miliard eur z privátních a veřejných rozpočtů. V důsledku těchto investic vznikly v České republice programy, jako je Záruka Inostart, společný projekt Národní rozvojové banky (NRB) a České spořitelny poskytující podporu malým, středním podnikům a OSVČ.
AMSP ČR, stejně jako partnerské organizace sdružené v evropské asociaci CEA--PME, je vážně znepokojena současnou průmyslovou politikou Evropské unie definovanou během posledních pěti let a jejím cílem platnosti na dalších 25 až 30 let. Podnikatelé chápou význam světových výzev k dosažení zelené a digitální transformace evropského průmyslu, ale ten musí zůstat konkurenceschopný! K tomu jsou ale třeba realistické cíle a časové rámce i technologická otevřenost. Sedm nejprůmyslovějších zemí EU proto předkládá tuto výzvu Evropské komisi i dalším relevantním subjektům.
Mírná většina menších podniků a živnostníků je pro přijetí společné evropské měny, jak ukázala nedávná anketa AMSP ČR, které se zúčastnilo téměř šest stovek subjektů.
Nejčastějším důvodem bylo umožnit zaměstnancům vzdálenou práci z domova (home office). Rychle se zvyšuje i obliba zavádění automatizačních technologií a používání digitálních platebních systémů. Například popularita virtuálních platebních karet již překonává klasické plastové karty. Vyplývá to z průzkumu, který pro AMSP ČR uskutečnila agentura Ipsos na vzorku tří set malých a středních podniků. České malé a střední podniky jsou velmi ochotné k zavádění digitalizace, moderních online bankovních postupů a k dalším inovacím. Očekávají od nich snižování nákladů a vyšší schopnost uspokojit zákazníky.
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, zdravím vás z americké ambasády zde v srdci Evropy! Je mi potěšením uvést toto vydání TRADE NEWS, které odkrývá celou řadu podnikatelských příležitostí v dynamickém obchodním prostředí státu Kalifornie.
Téměř 80 % firem (77 %) ve střední Evropě zaznamenalo konkrétní preference zákazníků nebo tržní trendy, které naznačují rostoucí poptávku po udržitelných produktech, službách nebo dodavatelských řetězcích. Vyplynulo to z průzkumu zaměřeného na udržitelnost dodavatelských řetězců, který vydala poradensko-technologická společnost Deloitte. Polovina firem navíc uvedla, že na tuto poptávku či preference aktivně reaguje.
Jaké jsou klíčové technologie a směry v inovacích a co si malé a střední podniky (MSP) myslí o udržitelnosti, obnovitelných zdrojích energie a elektromobilitě? Tyto informace přinesl dubnový průzkum agentury Ipsos pro AMSP ČR.
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, srdečně vás zdravím jménem našeho velvyslanectví z Paříže, která se nyní probouzí do jara a žije přípravami na letní olympijské hry, jež bude brzy hostit už potřetí v historii.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.