V Mailstepu, české logistické společnosti, která je na trhu již třicet let, postupujeme ve své zahraniční expanzi. Se silným investorem v zádech plánujeme v horizontu tří let vybudovat evropskou fulfillmentovou síť, v jejímž rámci budeme schopni do každé země v Evropě doručit objednávku do druhého dne. Z finálního výběru několika zemí, ve kterých jsme zvažovali během letošního roku vybudovat pobočku Mailstepu, vyhrála Itálie.
V tamní trh věříme – Itálie nabízí velký a dynamický e-commerce prostor s množstvím e-shopů v segmentech, jež nás zajímají. Vidíme, že fulfillment, tedy komplexní zajišťování řetězce služeb od příjmu a skladování zboží až po pickování, balení, odesílání zákazníkům a vyřizování vratek, je služba, která se zde teprve vytváří, a my chceme být u toho. Ve fulfillmentu jsou v Itálii historicky angažované „legacy“ logistické firmy s dlouholetou historií, zatímco mladé technologické firmy na tamní trh přicházejí až poslední dobou. Italský trh je natolik velký, aby poskytl prostor pro více hráčů.
Pod brandem mailship jsme nedaleko Milána ve strategické lokaci zajistili moderní sklad o velikosti cca 6000 metrů čtverečních a nově vytvořený italský tým již oslovuje první e-shopy. Objevujeme specifika zdejšího trhu a vytváříme si know-how pro další země. Máme zde velké ambice a je možné, že tu během několika let budeme chtít růst o další logistickou halu.
Kromě Itálie máme velké plány i v jiných zemích Evropy. V některých budeme po italském vzoru růst organicky, v jiných vyhledáváme akviziční příležitosti. Příští rok bychom rádi organicky spustili provoz alespoň ve dvou dalších. Zajímá vás, jak se českému leaderovi ve fulfillmentu bude dařit v zahraničí? Sledujte nás!
Zatímco česká odborná veřejnost se těšila na zavedení mistrovské zkoušky jako nástroje ke zvyšování prestiže řemeslných profesí, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na poslední chvíli přišel se stanoviskem, které vyvolává znechucení a rozhořčení mezi podnikateli i řemeslnými spolky. Podle ÚOHS je předkládaný zákon o mistrovské zkoušce v rozporu s národním i evropským právem a může negativně ovlivnit konkurenci na trhu.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s Googlem vás zve na exkluzivní sérii školení, kde se dozvíte, jak umělá inteligence může usnadnit vaše podnikání, zvýšit produktivitu a otevřít nové možnosti růstu.
AMSP ČR vítá nový přístup Evropské unie k povinným reportům. Opatření se týká firem, které měly své zprávy zveřejňovat od roku 2026 a 2027 – nově dostanou dva roky navíc. Zároveň se některé podniky mají těchto povinností zcela zbavit. Toto rozhodnutí je prvním významným krokem europoslanců ke zmírnění regulací spojených s Green Dealem. Evropská unie tak chce posílit konkurenceschopnost podniků vůči firmám ze zemí, kde podobně přísná pravidla neplatí.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Exportní trhy
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.