Pro Japonce jsou vysoká kvalita a originalita zboží a služeb naprostá samozřejmost. Co nesmí chybět v manuálu úspěšného exportéra na japonský trh a jak se na něm daří českým firmám v tradičních i inovativních oborech, jsme se zeptali českého velvyslance v Japonsku Martina Klučara.
Štítky
Japonsko,
MZV
číst celý článek
„Cesta našich zařízení a průmyslových linek na elektrostatické zvlákňování na světové trhy se datuje rokem 2004, kdy ELMARCO uzavřelo licenční smlouvu s vědci z Technické univerzity v Liberci na unikátní technologii NanospiderTM. Uběhly sotva dva roky, když k zákazníkovi putovala první průmyslová výrobní linka. Bez vlastního vývojového zázemí bychom však těžko mohli odpovědět na vlnu zájmu v ČR i ve světě, kterou revoluční koncept vyvolal. Již v roce 2008 jsme proto otevřeli vývojové centrum, které tvoří mozkový trust naší společnosti,“ připomíná revoluci v oblasti nanotechnologií jednatel společnosti ELMARCO Miloslav Masopust.
Štítky
Japonsko,
Hightech,
Věda a výzkum
číst celý článek
Čím méně početný tým, tím důležitější je správný výběr jeho členů. „Jsme menší firma s poměrně krátkou historií, během níž jsme se přesvědčili, že dobře fungující kolektiv není o dosaženém vzdělání ani věku, ale o měkkých dovednostech – přizpůsobivosti, ochotě se učit, otevřenosti změnám a kolegiální atmosféře. Doučit se tvrdým dovednostem dokáže každý člověk bez ohledu na věk, když má zájem. Přístup se však mění mnohem hůř,“ bourá jeden z častých stereotypů Ondřej Svoboda, zakladatel a majitel Simple Lift.
číst celý článek
The smaller the team, the more important is the right selection of the team members. "We are a smaller company with a relatively short history, during which we have seen that a strong team is not about education or age, but about soft skills - adaptability, being eager to learn, open to change and creating friendly atmosphere. Anyone, regardless of age, can learn hard skills if they want to. However, one’s approach is much more difficult to change," argues Ondřej Svoboda, founder and owner of Simple Lift.
číst celý článek
Korejská republika je sice náš třetí největší obchodní partner v Asii, ale celkový dojem kazí skutečnost, že v tomto vztahu zatím výrazně převažuje český dovoz nad vývozem. O podnikatelských příležitostech českých firem, akademické spolupráci obou zemí a významu nebyznysové podpory jsme hovořili s velvyslancem České republiky v Jižní Koreji Ivanem Jančárkem.
číst celý článek
Elektromobilitu zohledňuje ve svých produktových plánech pro český i evropský trh společnost Hyundai již dlouhodobě. „Jako první automobilka v České republice jsme Konou Electric zahájili v roce 2020 sériovou výrobu elektrických aut. Od té doby výroba elektrifikovaných modelů tvoří významnou část naší produkce,“ říká Petr Michník, vedoucí subdivize administrativy Hyundai Motor Manufacturing Czech.
Štítky
Jižní Korea,
Automotive
číst celý článek