Dodavatelské řetězce – bezpečné a také udržitelné – jsou od začátku pandemie covidu a v návaznosti na ruskou agresi na Ukrajině klíčovými slovy pro většinu obchodníků a podnikatelů. Příčiny a důsledky jejich přerušení z nich činí téma jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. Společně se snahou o diverzifikaci zdrojů se hledají i další nástroje, jak zvýšit odolnost dodavatelských řetězců. Jedním z těchto nástrojů je rovněž zvýšení znalosti o jednotlivých článcích dodavatelského řetězce ze strany odběratelů. Vychází se z předpokladu, že čím více víte o svých dodavatelích a o tom, jaký má jejich činnost vliv na okolí, tím dříve rozpoznáte rizika a můžete na ně včas reagovat. Znalost může být zprostředkována různými způsoby a due diligence čili náležitá péče je jedním z těch efektivnějších.
Štítky
EU,
MPO
číst celý článek
Až polovina manažerů se prý cítí nepohodlně, když přijde na výroční rozhovory s podřízenými. Proč tomu tak je? Velmi často hlavně proto, že vlastně nevědí, jak se na takovou akci připravit. Mají pocit, že musí daný čas vyplnit svým vlastním ústním hodnocením. A protože nikdo neočekává, že to bude schůzka na pět minut, dojem z ní se nezřídka rovná pocitu při návštěvě zubaře. Pojďme na to s troškou nadhledu.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
„Malé a střední podniky jsou páteří evropské ekonomiky.“ To je věta, která je do puntíku pravdivá. Malé a střední firmy skutečně představují 99 % společností v EU a dávají práci dvěma třetinám zaměstnanců v soukromém sektoru. Stejný podíl platí i pro Českou republiku, kde zaměstnávají více než dva miliony lidí. Přesto tato věta neříká nic a stala se ukázkovým příkladem politického alibismu par excellence. Naštěstí se časy mění.
Štítky
EU,
MSP
číst celý článek
Víte, kolik marketingových manažerů potřebujete k výměně žárovky? Dva. Jednoho, který žárovku vymění, a druhého, který by ji vyměnil lépe. My marketéři jsme sebevědomé osobnosti, máme názor na každý problém a odpověď na každou otázku. Tu a tam však, zahleděni do své geniální kreativity a brilantních rozhodovacích schopností, nemusíme přes stromy vidět les. Pojďme se tedy podívat na nejčastější chyby, které se v řízení českých značek vyskytují.
Štítky
Marketing
číst celý článek
Vysoké ceny, mediální masáž a nejistá budoucnost způsobují, že jsou lidé pod tlakem. Uvědomují si, že budou potřebovat zvýšit své příjmy, aby si udrželi stávající životní úroveň. Často si však zároveň neuvědomují svoji aktivní roli v řešení tohoto problému a přenášejí ho nejčastěji na stát a zaměstnavatele.
Štítky
Personalistika
číst celý článek
Zdeňka Skorunková, ředitelka České školy ve Florencii
Ve Florencii žiji již třicet let. Přijela jsem v roce 1991 navštívit známé, poznala jsem zde svého budoucího manžela a zůstala tady. V roce 2003 jsme s dalšími krajankami založily česko-italské kulturní sdružení ARCA a v roce 2012 jsme otevřely…
Štítky
Itálie,
Krajané
číst celý článek