Objem českého vývozu podpořeného exportní pojišťovnou EGAP dosáhl v letošním pololetí částky 24,6 miliardy korun. To je v meziročním srovnání nárůst o 27 procent, a zároveň o 16 procent víc než v pololetí předkovidového roku 2019. Pojišťovně se letos také daří mimořádně úspěšně vymáhat pohledávky. Během prvních šesti měsíců získala z obchodních případů s pojistnou událostí 1,3 miliardy korun. Případná vysoká očekávání směrem k celoročním výsledkům ovšem pojišťovna tlumí, protože do čísel ještě výrazně promluví výpadek trhů, o které připravila exportéry válka na Ukrajině.
Již potřetí bude součástí říjnového Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně také Digitální továrna 2.0, která se letos zaměří na inteligentní digitalizaci v různých podobách. Projekt přiblíží technologie umožňující transformaci nejen průmyslového prostředí, ale i celé ekonomiky. Cílem je pomoci zformulovat vizi změny české ekonomiky tak, aby byla úspěšná i v 21. století a v měnícím se geopolitickém kontextu.
Posláním Národní ceny ČR za kvalitu v rodinném podnikání, kterou koordinuje Ministerstvo průmyslu a obchodu a AMSP ČR, je zviditelnit úspěšnost českých rodinných podniků a ocenit kvalitu managementu v oblasti manažerských, ekonomicko-finančních a administrativně-psychologicko-právních aktivit. Každý z účastníků získal motivační zpětnou vazbu a hodnocení nezávislé poroty, složené ze zástupců asociace a její univerzitní platformy pro family business.
Na podzim 2021 vyhlásila AMSP ČR ve spolupráci s Českým gastronomickým institutem již 2. ročník programu Studuj gastro. Je určen středním gastronomickým školám v ČR, které se snaží přes sociální sítě motivovat studenty posledních ročníků základních škol ke středoškolskému studiu gastronomie.
Podpora rodinných firem je pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR jednou z dlouhodobých priorit. Proto vyhlašuje už 11. ročník soutěžního klání rodinných firem, letos nově pod oficiálním názvem Rodinná firma roku AMSP ČR, který navazuje na předchozí ročníky. Partneři projektu jsou Deloitte, Pojišťovna Slavia a Česká spořitelna.
Tradiční největší akce v roce pořádaná AMSP ČR – 19. ročník Dne podnikatelů České republiky – se uskutečnila v pražském hotelu Ambassador – Zlatá husa až letos na jaře. Kvůli pandemickým opatřením byla přeložena z podzimu 2021. Obvyklá politická debata se tentokrát nekonala a celý galavečer byl věnován firmám.
Soutěž Equa bank Rodinná firma roku objevuje každoročně inspirativní příběhy rodinných firem, jež úspěšně překonaly mnohá úskalí v podnikání, zakládají si na dobrém jménu, čestném jednání a tradici firmy, kterou zamýšlejí zachovat prostřednictvím svých následníků i pro další generace. Do jubilejního 10. ročníku se přihlásilo celkem 48 rodinných firem. Soutěž každoročně organizuje AMSP ČR. Generálním partnerem byla Equa bank, partnery jsou společnosti Deloitte a Slavia Pojišťovna. TRADE NEWS je od začátku jejím mediálním partnerem.
Cílem soutěže eŽena je ocenit práci malých podnikatelek a zviditelnit jejich schopnosti, samostatnost a kvalitu služeb. Je určena pouze ženám, které v rámci podnikání provozují vlastní e- -shop nebo jej plánují založit a posílají z něj balíky svým zákazníkům. Soutěži poskytl záštitu interní projekt AMSP ČR Podnikavá žena (www.podnikavazena.cz).
Zatímco česká odborná veřejnost se těšila na zavedení mistrovské zkoušky jako nástroje ke zvyšování prestiže řemeslných profesí, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na poslední chvíli přišel se stanoviskem, které vyvolává znechucení a rozhořčení mezi podnikateli i řemeslnými spolky. Podle ÚOHS je předkládaný zákon o mistrovské zkoušce v rozporu s národním i evropským právem a může negativně ovlivnit konkurenci na trhu.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci s Googlem vás zve na exkluzivní sérii školení, kde se dozvíte, jak umělá inteligence může usnadnit vaše podnikání, zvýšit produktivitu a otevřít nové možnosti růstu.
AMSP ČR vítá nový přístup Evropské unie k povinným reportům. Opatření se týká firem, které měly své zprávy zveřejňovat od roku 2026 a 2027 – nově dostanou dva roky navíc. Zároveň se některé podniky mají těchto povinností zcela zbavit. Toto rozhodnutí je prvním významným krokem europoslanců ke zmírnění regulací spojených s Green Dealem. Evropská unie tak chce posílit konkurenceschopnost podniků vůči firmám ze zemí, kde podobně přísná pravidla neplatí.
„Gratuluji vám k tomuto opravdu výjimečnému ocenění. Opět se ukázalo, že i v dnešní době, kdy to tištěné publikace nemají jednoduché, se kvalita vyplácí a je po zásluze odměněna.“
Prof. Hermann Simon, přední světový odborník na podnikové strategie, marketing a tvorbu cen
Za obsah inzerce zodpovídá inzerent. Žádné části textu nebo fotografie z Trade News nebo www.itradenews.cz nesmí být používány, kopírovány nebo jinak šířeny v jakékoliv formě či jakýmkoliv způsobem bez písemného souhlasu vydavatele.